Убийство ли е абортът?

Личната свобода в съвремието често се възприема като липса на морални задръжки. По тази причина в модерното общество, в което напълно отсъстват сексуални морални норми, отношението към нероденото дете е изключително жестоко. На момчето или момичето в утробата на майката днес се гледа с безсърдечие, което по-възрастните хора вероятно помнят от безбожния комунистически режим – същият политически строй, в който човекът бе възприеман като бездушно същество, дължащо лоялност единствено към партията.

Движението за правата на жените в настоящето например, без да се съобразява с живота, който е даден от Бога, разпалено пропагандира идеята, че абортът е основно човешко право. Иначе казано (според феминизираните противници на Божия стандарт) понеже правото на неограничено неморален в сексуално отношение живот е основно човешко право, то правото на живот на детето е несъществуващо в името на правото на неговото убийство.

За съжаление, това разбиране се промъква и в не толкова радикалните и профеминистки настроени кръгове на обществото. Нещо повече, въпросното светско (дяволско) отношение към нероденото се среща дори и в някои християнските среди. Независимо дали причината за този абсурд е свързана с натиск от страна на светска политическа доктрина, или с масовата проява на идеологията на себичността, или с възприемане на фалшиво религиозно учение, ние трябва да сме наясно, че това разбиране е противно на Божия вечен стандарт.

В резултат на грехопадението и бунта срещу Бога съвременните хора не гледат на бременността като на благословение от Създателя на живота. За тях логичните основания „нещото“ в корема на бременната жена да бъде премахнато могат да бъдат несигурността, която следва извънбрачната връзка; нежеланието за справяне с последиците от раждането на дете и отговорностите за отглеждането му; младостта на майката; трудното икономическо положение; пречките за образованието или растежа в кариерата на бременната жена и др.

Разбира се, всички тези трудности и проблеми би следвало да отпаднат, ако детето е заченато в рамките на брачния завет. В този случай, то не би следвало да е изправено пред опасността да бъде възприемано като „нежелан плод“. Не са малко случаите обаче, в които дори в рамките на брака, безбожието диктува отношението към заченато дете и то може да се окаже в категорията на нежеланите и животът му да бъде застрашен. Когато т. нар. култура, или светът, решават кое е ценно, без да имат предвид това, което е ценно в очите на Бога, то човешкият живот преди раждането изглежда така, сякаш няма никаква стойност.

Писанието дори не прави опит да дискутира дилемата дали плодът на утробата трябва да бъде възприеман като човешко същество. Божието Слово заявява, че помятането (в съвремието наричано „спонтанен аборт“) е проклятие. За проклятие също така е считано безплодието – невъзможността на жената да има деца. Въпросът за „аборт по желание“ изобщо не стои в Писанието не защото Библията няма позиция по тази тема, а по простата причина, че отношението на Бога е толкова очевидно, че не се налага изрично записване на закон, в който убийството на дете в утробата на майка му да бъде третирано като нещо друго освен като грях. Този извод можем да извлечем от редица пасажи от Писанието, които говорят за ценността на живота и за Божието отношение към нероденото човешко същество.

Слушайте цялата проповед „Убийство ли е абортът?“ в YouTube канала на ХМЦ – Видин.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

Create your website with WordPress.com
Get started
%d блогъра харесват това: