Третият храм

Темата за предстоящия строеж на Третия храм в Ерусалим е актуална не само заради сложните политически процеси, развиващи се в Близкия изток. Тя неминуемо представлява интерес при едно прецизно богословско изследване на събитията, предхождащи Второто идване на Христос. Огромният брой евангелски вярващи, които са в неведение по въпроса за същността на Третия храм, както и царящото объркване по въпроса за статута на Израел в контекста на Божия план, показват нуждата от сериозен подход към този предмет.

Храмът в най-общ смисъл е място, на което Бог осезаемо обитава, място, на което се очаква, че човек може да срещне Бог, за да му се поклони, да Му отдаде слава, да Му благодари и да получи посока и надежда за живота си и защита от враговете си. Както става ясно от Стария Завет, храмът играе важна роля в юдейската култура, понеже обвързва функционирането на народа с водителството на Бога на Израел.

След като ще изследаваме значението на Третия храм, трябва първо да установим значението на Първия и Втория храм. Първият храм – Соломоновият – е завършен през X век пр. Хр. и е разрушен от вавилонците около 586 г. пр. Хр. Вторият храм – храмът след пленничеството във Вавилон – е построен около 515 г. пр. Хр., след завръщането на евреите от вавилонския плен, и е разрушен през 70 г. сл. Хр. от римския император Тит. И двата храма са културен и духовен център на юдеите, място за извършване на жертвоприношения, които са пророчески предобраз на предстоящата свята жертва на Христос. Първият и Вторият храм са резултат от Божие водителство и са свързани с възстановяване на народа и връщането му към правилната идентичност в Господа.

В такъв случай какви функции би следвало да изпълнява Третият храм? Имайки предвид, че Христос бе принесен като съвършената жертва и бе реалното изпълнение на всички пророчески предобрази, вплетнени в първите два храма, става ясно, че Трети храм не е необходим. Имаме историческия факт на жертвата на Исус. Имаме и библейски текст, който ни разкрива, че истинският Трети храм бе създаден на третия ден след смъртта на Исус, с Неговото възкресение. Храмът, за който се говори в Новия Завет, е вече друг, както е друга и идентичността на Божия народ. Независимо от това обаче юдеите продължават да искат изграждането на своя храм. И защо е така? Защото не вярват в Христос и все още очакват първото идване на техния Месия.

Темата за Третия храм е много важна, защото храмът, който иска да изгради сатана, е за сметка на друг храм – църквата, която той иска да разруши. Третият храм в Ерусалим обслужва юдаизма и няма нищо общо с Христос. Исус е основата на Третия храм – църквата. При завършване на градежа на истинския Божи храм Христос ще приеме слава в него.

Слушайте проповедта „Третият храм“ в YouTube канала на ХМЦ – Видин.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

Create your website with WordPress.com
Get started
%d блогъра харесват това: